Derfor skal du prioritere organisk marketing frem for betalt marketing
Der findes i dag tonsvis af forskellige marketingsfirmaer som alle har fundet en eller anden vej frem på markedet og kan være med til at give deres kunder en eller anden form for vækst. Uanset om det er besøgende (altså trafik) eller om det er besøgende og kunder i samme ombæring. Mange af disse bureauer gør sig i dag brug af det man kalder PPC – altså pay per click og som bedre kendes som betalt marketing.
Men en af de ting mange undersøgelser i dag viser er, at forbrugerne i langt højere grad bliver trætte af betalte reklamer. Vi som forbruger oversvømmes i alt fra almindelig PPC, re-marketing, e-mail marketing og dermed får vi hele vores privatsfærer oversvømmet med betalte reklamer.
Derfor går en stor håndfuld brugere også uden om de betalte reklamer og dermed mere til de organiske valg – altså de naturlige valg.
Organisk marketing som kan mærkes
Organisk marketing kan for mange virksomheder måske være en lidt dyr og langtrukket fornøjelse til at starte med, men som alle andre gode organiske ting, så tager gode resultater tid.
Men hos det dedikeret SEO bureau i Aalborg gør man det rigtigt godt for deres kunder. Faktisk fortæller de, at langt de fleste kunder kan mærke en positiv effekt efter blot et par måneder, hvor man kan se at antallet af besøgende og dermed også antallet af potentielle kunder begynder at stige eksplosivt. Her arbejder man nemlig dedikeret med SEO i alle SEO’en fasetter.
SEO betyder Search Engine Optimization og er det som skal til, så man kan komme til at ligge langt bedre på de organiske resultater på søgemaskiner som f.eks. Google.
I dag bruger alle nærmest Google og du kender det nok også selv fra din egen dagligdag. Du står og mangler et par nye sko og Googler så ”sko til mænd” eller ”sko til kvinder” og dermed finder nogle flotte nye sko og vælger at købe dem.
Det samme gør stort set alle andre og dermed kan SEO være en guldgruppe for dig som virksomhed, som gerne vil frem på det organiske marked.
SEO giver længere levetid
Ud over det som regel kan være billigere for virksomheder at forøge deres organiske placering, så giver det også en længere levetid på sin marketing. Stopper du f.eks. betalingen til de betalte annonceringer – ja, så stopper kundeflowet også. Derimod kan organisk marketing som f.eks. SEO blive liggende i årevis og blive ved med at skaffe nye potentielle kunder i butikken.