Online marketing af din forretning

Mange lokale butikker taber omsætning til store internetvirksomheder. Grunden til mange af dem taber omsætning til alle de store kanoner online er fordi de ikke har været omstillingsparate. Mange vælger lokale butikker vælger at bruge penge på at få deres budskaber ud i avisen, det er ikke helt dødt med avisen endnu. Men du skal altså have et virkelig godt tilbud i avisen for at du tiltrækker kunderne til din butik. Man skal tænke på avisen der er en chance for at den ryger direkte til skrallespanden, eller de kigger i den i 10 minutter, hvis de ikke er på pension og har tiden til at læse den.

Derfor er det vigtigt du ligger fokus i online marketing

Mange af de store kanoner Amazon, Zalando, Boozt, Ebay, Wish. Der er sårgar begyndt at blive solgt slagter mad via internettet, samt nemlig.com som sælger fødevarer. Der er nærmest ikke det produkt du ikke kan få leveret til døren i dag. Men det som alle de her virksomheder bruger millioner af kroner på hver måned er online marketing.

For en mindre lokal virksomhed som gerne vil sælge mere end deres konkurrenter, så gælder det jo at være hvor dine kunder er, og de er altså på deres telefon, på Facebook, Instagram og Google. Jeg er ret sikker på hvis du går ind og ser på dit tidsforbrug på din telefon, så vil du opdage at du med 90% sikkerhed bruger 1-2 af de her apps mest af alle over millioner af apps.

Hvordan skal du så gøre?

Rigtig mange forretninger i mindre byer bruger ikke en krone på deres online marketing, de regner med alt er gratis og ved hjælp af deres Facebook side med 1-3000 likes, og de laver et opslag så tror de jo at deres opslag bliver vist for dem alle. De skriver priser på alle deres varer og prøver at sælge i hvert eneste opslag de laver på deres væg.

Hvis du fx vil markedsfører et pizzeria, så lever mange med at de betaler et cut på 5-20% alt efter hvilet firma de bruger til udlevering eller fordi de har opsat et website med bestilling af pizzaer. Det er altså hver gang man sælger en pizza så taber man 5-20% på bundlinjen. Kan man få folk til at ringe op til en eller lave et website hvor du selv ejer det her software hvor folk kan bestille igennem og man har mulighed for at levere med udbringning. I og med man er lokal, og man markedsfører via sit eget navn og i sit eget område, så vil dit resultat typisk være bedre end fx Zalando. Det gode ved annoncering online er at du kan vælge område, vælge tider på døgnet de skal kører.

Skal du have hjælp til hvordan du kan få markedsført din lokale forretning online, så kan du kontakte Skabdet.dk. De har fokus på at hjælpe lokale virksomheder med at få kunder i biksen.